Evaluare psihologică pentru Copii şi Adolescenţi

Ce presupune, când se face şi cât durează evaluarea psihologică?

 

Procesul terapeutic al copilului sau adolescentului începe cu o evaluare psihologică care implică atât copilul/adolescentul cât şi părinţii, împreună, dar şi separat. Aceasta presupune, pe de o parte, identificarea intereselor, abilităţilor, preferinţelor copiilor, iar pe de altă parte, se referă la depistarea acelor comportamente disfuncţionale care îl împiedică pe copil să îşi valorifice resursele la potenţial maxim.

Care sunt obiectivele evaluării psihologice pentru copii şi adolescenţi?

  • stabilirea nivelului de dezvoltare al copilului
  • evaluarea stării psihoemoţionale;
  • evaluarea dezvoltării la nivel motric şi psihomotric;
  • evaluarea capacităţilor cognitive;
  • evaluarea abilităţilor sociale şi emoţionale.
  • identificarea eventualelor probleme specifice vârstei
  • evaluarea atenţiei;
  • evaluarea limbajului.
  • stabilirea potenţialului copilului
  • evaluarea aptitudinilor;
  • evaluarea coeficientului de inteligenţă.

 

Când?

copilul:

  • are o dispoziţie tristă, este apatic şi plânge des
  • se desprinde mai greu de dvs.
  • este agresiv şi nu îşi poate controla impulsurile distructive
  • nu se poate concentra
  • este hiperactiv
  • este agitat
  • are coşmaruri
  • are dificultăţi în a-şi face prieteni
  • nu se joacă
  • are greutăţi în asumarea realităţii şi minte des.

Cum?

Orice proces terapeutic are la bază o evaluare psihologică a copilului. În urma acesteia, copilul dvs. va fi asistat într-un mediu primitor, potrivit nevoilor sale.

Cât timp?

Consilierea şi grupurile pentru dezvoltare personală şi/sau emoţională pentru copii sunt eficiente şi funcţionează în mod remarcabil atunci când se implică şi părinţii în consilierea parentală, având o durată medie de trei luni.

 


Centrul de Psihoterapie Creativă – Vrem să avem o viaţă mai liniştită, mai relaxată. Întreabă-ne cum.

 

Programează-te acum!